Designed by expert ad artist Herbert Thannhaeuser for East German foundry Typoart in 1955, Lotto was until now one of the long lost gems of European sign and brush lettering faces. The brush constructs the letter forms using a series a strokes that are mostly sudden, whimsical, and at times even look like great genius being born out of simple afterthought or straight-forward indiosyncracy for instance, check out the simple brush pause that is the top of the f, the confident yet welcoming serifs on the T, the similarly-themed C-E and O-Q relationship, and much more.
Available in all popular font formats, Lotto contains a few alternates and ligatures sprinkled throughout the character set, and includes support for a wide variety of Latin-based languages. |
|
Lotto, een van de sieraden van de oude Oost-Duitse letterontwerpen, werd in 1955 ontworpen door de advertentietekenaar en letterkunstenaar Herbert Thannhäuser voor de befaamde gieterij Typoart. De penseelstreken zijn even herkenbaar als grillig, alsof ze door een abstracte kunstenaar op het doek zijn gegooid. Zie bijvoorbeeld de bovenkant van de f en de c, de met veel zelfvertrouwen neergezette balken, en de ondanks alles duidelijk verwante C en E, O en Q. Letters die zich eindeloos laten bekijken, en toch ook letters die zich moeiteloos laten lezen.
Lotto is verkrijgbaar in alle moderne formaten, kent eurotekens, ligaturen en hier en daar nog wat extra verrassingen, en ondersteuning voor Europese talen.
|